Välkommen underbara och efterlängtade vår!


Underbart! Härligt! Njutbart! Lycka! Välbehövligt och närande med en sol som både värmer och lyser upp dagen. 

En sådan här dag som denna så får jag så mycket energi i mitt sinne och jag känner sådan tacksamhet över hur gott det är. Stå i solen. Känna vart på kroppen som solens strålar värmer. Lyssna till alla ljud, fågelkvitter. Ljud som kommer i min närhet och ljud som kommer lite längre ifrån. Och så tillbaka till känslan av hur min hud värms av vårsolen. 

Den här låten handlar inte om våren men den ger mig en liknande känsla som den här dagen ger mig. 



Inte vet jag om dom tar sig men jag har iallafall grävt ner de torkade hyacintlökarna som blev liggandes efter julen. Det tar bara några minuter och kommer dom upp nästa vår så kommer jag att känna mig glad och tacksam i flera dagar.



Skillorna som jag grävde ner förra året har kommit upp och vi får se om dom kommer att lysa upp med sina blå blommor eller om det stannar vid små gröna tuvor.



Och här tittar en liten snödroppe fram. Jag har två i min trädgård och med tanke på hur söta dom är så behöver jag nog se till att jag får se fler nästa vår.

Kommentarer