Lite hjälp på traven och återbruk.


Nu behöver många av mina plantor växtstöd och jag behöver hålla reda på alla sorter som jag planterat. Därför blev jag så glad när jag hittade dessa grillpinnar i bambu som har en liten yta att skriva på i ena kanten. Dom är dessutom lite grövre än vanliga grillpinnar och jag kan använda dom om och om igen. 


Många fröer driver jag upp i plastaskar som jag sparat. Det blir perfekta små drivhus! Eftersom mina sådder tar en del plats så passar det bra att jag kan stapla dom ovanpå varandra. 


När jag köper t ex jordgubbsplantor eller andra plantor så är dom ofta planterade i sådana här plasttråg. Dom sparar jag och använder igen när jag driver upp mina fröer. 


Dessa "krukbrickor" har jag fått från olika blomsteraffärer och plantskolor. Jag har nämnt det tidigare men tycker att det är värt att nämnas igen då det är väldigt praktiskt när jag ska flytta runt på mina sådder. 

Återbruk. Min biologilärare som jag hade i högstadiet säger så här:
"Varje återvinning är ett misslyckat återbruk". 

Det är först när den återbrukade saken inte går att använda mer som den går till återvinning.  


Kommentarer