Så här började det!







Den 13 maj 2015 så fick jag hjälp av bonden i byn med att fräsa upp en cirkel i gräsmattan. Detta skulle bli min "odlingsrondell" och vi kallar den helt enkelt för rondellen. Tidigare så hade jag en kolonilott där jag provade på att odla lite. Det gav mersmak och när jag senare flyttade hit till vårt hus så såg jag alla möjligheterna som fanns i denna stora trädgård. 




Att odla egna grönsaker, frukter, bär och blommor utan gifter är som balsam för min själ. Det ger mig känslor av lycka, glädje och tacksamhet i överflöd! Här är det tillåtet att prova sig fram, glädjas åt framgångar men att även misslyckas då och då. 

Grödorna får näring från ren koskit, alger, gullvatten och gröngödsling. Jag täckodlar för att skydda mina plantor men också för att minimera tiden för ogräsrensning.

Jag kommer att dela med mig av mina frösådder, omplanteringar, planeringar, planteringar, gödning, gallring, ogräsåterbruk och när det är dags att skörda.

Känn dig välkommen att följa allt som händer i MajDoris trädgård!






Kommentarer