Tre sorters potatisar på förgroning och tulsi i håret


Idag kom vårvärmen och satte fart på mig, tack och lov! Så idag har jag köpt tre sorters potatisar: mandelpotatis (se bilden ovan) och så hittade jag två sorters ekologiska färskpotatisar som heter Solist och Maria.

Förra året så började jag förgro min potatis den 28 februari.
Klicka här om vill läsa om att förgro potatis

Jag har liksom inte fått loss tummarna det här året med att sätta fröerna i jorden i samma takt som förra året. Men det får vara som det är. Det är ok med mig. 

Tänk nu om jag kan fullfölja min tanke med att varje dag sätta minst en sorts frö i jord. Du som läser min blogg får se. 

Idag har jag varit på min kurs i ekologisk hårvård och då gjorde jag en underbar hårinpackning på min lärare Kerstin. Rött vin som har fått sjuda tillsammans med salvia och nässlor, det doftade ljuvligt! Detta hällde jag över torkad helig basilika, tulsi. Sedan masserade jag in detta i hårbotten och i håret. Innan hårinpackningen så gav jag Kerstin en rygg- och hårmassage. Det är en ren fröjd att ge dessa behandlingar och hon tyckte att det var så skönt! Och givetvis har jag redan beställt hem fröpåsar med helig basilika till både mig och Kerstin. Tulsi <3

Kommentarer