Spillvatten till växterna




Nu när jag börjat samla upp spillvatten så ser jag tydligt hur mycket mängder det faktiskt blir. Och i dessa torra tider så ser jag bara möjligheter med att ta tillvara på det vatten som vi vanligtvis bara låter åka ut i avloppet igen när vi t ex byter ut det dygnsgamla vattnet i katternas vattenskålar, häller av pastavattnet eller när vi bara sköljer av fingrarna. 

Från igår kväll och till nu på förmiddagen så har jag fått ihop 2 liter i skålen. Och som ni ser nedan så går detta vatten till törstiga växter.

Återbruk och ett enkelt sätt att spara vatten <3



Kommentarer

  1. Vilket fantastiskt tips! Försöker leva i samma strävan, att göra så lite negativ påverkan som möjligt. Ska fördjupa mig i din blogg, det känns som något för mig...

    Hälsningar Simone Svensson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Simone! Det gläder mig om min blogg kan underlätta och ge tips om att leva hållbart. Gott att höra om att du strävar efter att värna om det enda hem vi har, vår planet. Allt gott!

      Radera

Skicka en kommentar